نکات مهم در هنگام خرید پارچه که باید بدانیم

نکات مهم در هنگام خرید پارچه:مطمئنا افرادی که تصمیم به دوخت لباس می گیرند باید نسبت به خرید پارچه اقدام کنند. خریدن پارچه دارای اصولی است که در صورت رعایت نکردن آن شما در انتها یک لباس بی کیفیت خواهید داشت. با توجه به تنوع زیاد پارچه ها در هنگام خرید لازم است که اطلاعاتی را داشته باشید که در هنگام خرید دچار مشکل نشوید.

مقاله مرتبط:
پارچه چیست؟

فاکتورهای تعیین کننده برای خرید پارچه

کیفیت پارچه: پیش از آنکه امتحان کنید ببینید  پارچه مورد نظرتان مصنوعی یا طبیعی است آن را بر روی پوست دست خود بگذارید و چک کنید آیا احساس باکیفیت بودن پارچه را درک می کنید یا خیر. نکته ی دیگری که باید به آن دقت کنید این است که هیچ گونه لکی نباید در الیاف، پرینت یا رنگ پارچه وجود داشته باشد. در غیر این صورت در انتها شما لباسی لکه دار خواهید داشت.

ثبات رنگ: نکته ی دیگری که در هنگام خرید پارچه باید به آن توجه زیادی داشت رنگ پارچه است. پیش از اینکه پارچه مورد نظرتان را خریداری کنید آن را با دقت مورد بررسی قرار دهید که فاقد هر گونه اشکال مانند رگه و لکه در رنگ باشد. ممکن است در بخش های تای پارچه حالت محو شدگی رنگ را مشاهده نمایید که در این صورت حتما به سراغ پارچه دیگری بروید. در صورتی که لکه های روشنی در برخی از پارچه ها مشاهده کردید که جزو رنگ آمیزی آن نبود هرگز این پارچه را خریداری نکنید زیرا پس از یکبار شستشو رنگ آن از بین خواهد رفت.

آب رفتگی پارچه: یک موضوع بسیار مهم که در مورد خرید پارچه وجود دارد اطلاع از آب رفت پارچه است که آیا جنس مورد نظر آب رفت خواهد داشت یا خیر. پارچه های مختلف به میزان مشخصی دچار انقباض خواهند شد در صورتی که احتمال آب رفت پارچه وجود دارد آن را در متراژ بالاتر بخرید و پیش از برش زدن آن را شسته یا اتو بکشید تا میزان آب رفت مشخص شود.

رنگ پارچه: این یک مسئله ی مهم در انتخاب پارچه است، اگر می خواهید یک لباس مناسب و زیبا برای خود بدوزید بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با تناژ پوست شما همخوانی داشته باشد.